Utmaning – The cookie books

Yrsa på Have you read this one taggade mig i den här utmaningen, och som kak- och bokälskare tar jag mig an den. Originalet är på engelska, så jag har valt att behålla själva kakorna och utmaningen på engelska men att svara på svenska. 🙂 Hoppas att ni hänger med ändå.

The Rules

  • Other than linking to the person who tagged you (or where you just happened to stumble over the tag), it would be splendid if there is a link back to the original tag post.
  • Pick a book that corresponds to the cookie’s ‘theme’.
  • Have fun!
  • Tag 1-3 people.

THE COOKIE BOOKS

Chocolate Chip: A classic book that you love or really enjoyed

Jag tycker väldigt mycket om Doktor Glas av Hjalmar Söderberg och har läst om den flera gånger. Den är lagom lång och samtidigt händelserik. Det var också en av de första böckerna jag läste när jag startade bloggen. 🙂

Thin Mints: A fandom that you really want to ‘join’ AND/OR a hyped-up book you want to read

Oj, det här tycker jag är svårt. Jag har en så himla lång lista liggande, både på storytel och i bokhyllan att jag alltid har svårt att välja. Men en bok som många på Instagram verkar ha gillat mycket och som jag inte har läst än är

Shortbread: An author you can’t get enough of

Älskar Fredrik Backman och har läst nästan alla hans böcker. Jag har inte läst Vi mot dem än, för att Björnstad var jobbig på många nivåer, men den ligger och väntar på mig.

På engelska älskar jag Janet Evanovich alla böcker och ser jättemycket fram emot att bok 25 i serien om Stephanie Plum kommer ut i november!

Samoas/ Caramel DeLites: An emotional rollercoaster

Dagen du förstörde allt av Linnea Dahlgren. Fy vad jag grät när jag lyssnade på den, och vad jag älskade den!

Oreos: A book whose cover was better than the story OR vice versa, where the story was better than its cover

Det här var svårt som attan tycker jag.

Men, en bok som var bättre än omslaget var Hamarsmans skatt av Ronnie G Lundin. Jag har väldigt svårt för böcker överlag som bara har ett fotografi som omslag men blev glatt överraskad av innehållet.

Tagalongs/Peanut Butter Patties: A book that wasn’t what you expected

Ellinor Oliphant mår alldeles utmärkt var helt annorlunda än jag tänkte mig den, men jag älskade den.

Snickerdoodles: A book you may never stop rereading/loving

Liftarens guide till galaxen-serien. Har bara läst den som en enhetlig bok och kommer alltid hålla den som favorit!

Cookie dough: A book that you are waiting for to be released

Som jag skrev ovan väntar jag på bok 25 i Janet Evanovich serie om Stephanie Plum. En härlig serie. Jag längtar också efter nästa bok i Vargen-serien av Sara Dalengren. Och efter tredje boken i Drakens dotter-serien, men eftersom Ulrica Edvinsson Sundin inte släppt bok två än helt så är det kanske lite väl tidigt att längta. 😉

Jag utmanar Vargnatts bokhylla att göra samma utmaning, och alla andra som vill också. 🙂

2 reaktioner till “Utmaning – The cookie books

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.