Olikhetsutmaning: tjock och tunn

Jag premiärskriver Enligt Os olikhetsutmaning. Den här veckans ord är tjock och tunn.

För den här utmaningen gick jag bärsärk i bokhyllan efter en tjock bok och en tunn. Valen föll på Liftarens guide till galaxen som då så klart är den tjocka boken, och Det stora piratiska dundersmällskalaset &bibliotekarien och rövarna.

20170909_131250

Liftarens guide till galaxen är en av mina favoritböcker och jag har både den här svenska upplagan och en engelsk. Nu är det länge sedan jag läste dem, men jag gillar dem verkligen. Det här är en bok som det inte gör något att den är lång tycker jag. Nu är den i och för sig flera delar som är ihopslagen till en stor version, men ändå.

Det stora piratiska dundersmällskalaset &bibliotekarien och rövarna är en ärvd bok. Någon gång under mellanstadiet fick jag en stor bokpåse av en av mammas kusiner och där var bland annat den här. Den har stått sig genom ganska många rensningar faktiskt, lite kul, men det är inte direkt ofta jag läser den. Kanske kan den vara något som ett par år för min son och den tar ju inte någon större plats heller. Jag gillar teckningarna i den och tycker också om att det är två korta historier.

5 reaktioner till “Olikhetsutmaning: tjock och tunn

  1. Tunnisen kände jag inte till men Liftarens guide till galaxen har jag läst för många år sedan. Då tyckte jag mycket om den och har den fortfarande kvar i bokhyllan. Jag är lite tveksam till om jag skulle gilla den i dag, kanske skulle jag tycka att den är tramsig.

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.