Mias helgfråga v31

Helgfrågan hos Mias bokhörna den här veckan ackompanjeras med en utlottning av Och blomstren dö av Rebecka Edgren Aldén.

Finns det någon bok du sett på bloggar eller Instagram på sista tiden som du blivit nyfiken på?
När jag ser en bok jag blir intresserad av och inte redan äger skriver jag ner den i en lista på Google Keep så att jag kommer ihåg det. Sen har jag så många böcker på lager att det nog inte är hållbart att tänka sig att jag ska hinna med dem också, men ibland faller ju andan på ändå.
Den senaste jag kan komma på så här snabbt är Sofie Sarenbrants böcker – allihop faktiskt, men jag har inte kommit till att läsa dem än ändå.
Bonusfråga: Har du någon ägodel som du håller extra kärt?
Inuti mig bor en hamster, jag har väldigt svårt att slänga saker över huvud taget. Däremot vet jag ju att om det har legat nerpackat ett tag så kommer jag inte att komma ihåg att jag äger det.
Ska jag vara riktigt materiell så är det mina datorer. Jag har levt hela mitt liv på internet egentligen. Det är där jag har kunnat vara mig själv ordentligt, för det var där som andra accepterade mig. Hemma var jag bara konstig. Det var på internet jag träffade min sambo och alltså indirekt också fick mina barn och det är på internet jag driver mitt företag och den här bloggen. Dessutom har jag alltid älskat att spela spel. Så, mina datorer är det som ligger mig varmast om hjärtat ändå.
Annars är jag ganska pepp på att vi bor i hus, speciellt nu när vi helt plötsligt blev trebarnsföräldrar.
5 thoughts on “Mias helgfråga v31

  1. Håller med dig om att min dator är helt nödvändig, och telefonen förstås. De skulle jag ha mycket svårt att klara mig utan. Jag läser och lyssnar på böcker, bloggar och skriver varje dag – de är liksom del av livet. Att inte kunna ladda batterierna är den värsta ångesten om jag är på resa. Därför har jag två extrabatterier med – alltid!

    Liked by 1 person

Kommentera

