Helgfrågan v29

Den här veckans helgfråga hos Mias bokhörna handlar om att blogga om böcker och vad som händer när man har en hög böcker att blogga om. Vad gör ni när bokhögen växer?

Jag försöker recensera på en gång, medan jag har boken i färskt minne. Försöker också att inte börja läsa någon ny innan, speciellt inte om det är en serie, för då har jag inte någon som helst aning om vad jag har läst.

Den här bloggen startade jag för att hålla koll på vad jag har läst för böcker och i viss mån också vad jag har tyckt om de böcker som jag har läst. Men i de flesta fall recenserar jag bara recex och i den mån jag hinner kör jag på andra böcker också. Det har fungerat bäst för mig. Sen har jag en lista med böcker jag har läst och ”kan” recensera (med lite minnesuppfriskning).

Så mitt svar är: De som hinns, de hinns och de som måste hinnas med, de hinns med. 😉

Hon slänger också ut en bonusfråga: Läser du något bra nu?

Just nu läser jag flera böcker, men främst novellsamlingen Totalstopp där 15 olika författare har skrivit 16 noveller om personer som sitter fast i samma bilkö. Den är bra. 🙂

Kommentera

