Färgglatt v29: Svart

Ny vecka, nytt färginlägg. Varje vecka lägger jag ut ett inlägg med det gemensamma temat färg. Det kan antingen vara en fråga eller bara en önskan om att ni ska beskriva eller presentera något. Ni kan välja att svara som i en enskild kommentar, eller skriva ett eget inlägg och länka det i det här inlägget. 🙂 Ni har hela veckan på er.

Färgglatt v29: Presentera en bok i din bokhylla som har en svart bokrygg. Vad gjorde att du valde just den?

Så vitt jag vet känner jag inte så många som skriver. Inte som är öppna med det i alla fall, och det är så klart okej. Men jag har en kompis som har gett ut en bok på egen hand och som i detta nu skriver på seriens fortsättning. Tanken är att det ska bli fyra böcker i slutändan och hon skriver, sätter och gör omslag helt själv.

Första delen i serien Drakens dotter heter: Drakens dotter – Resans Början och jag har läst och recenserat den här.

Jag är i alla fall väldigt stolt över min vän, och brukar glatt marknadsföra den här boken åt henne. Den har starka kvinnliga karaktärer och ligger under genren urban fantasy. Det är en ”lättsam” bok om man inte är så van vid fantasy som läsare, så den kan vara en bra ingångsbräda.

Dessutom tycker jag att omslaget är sjukt snyggt. Den här boken kom i nyutgåva i början av juli, så bilden är inte på boken som jag har hemma i min bokhylla (lite fusk), men jag har förstautgåvan, så det så. 😉

received_10209877192146082

One thought on “Färgglatt v29: Svart

Kommentera

