Färgglatt v28: omslag

Ny vecka, nytt färginlägg. Varje vecka lägger jag ut ett inlägg med det gemensamma temat färg. Det kan antingen vara en fråga eller bara en önskan om att ni ska beskriva eller presentera något. Ni kan välja att svara som i en enskild kommentar, eller skriva ett eget inlägg och länka det i det här inlägget. 🙂 Ni har hela veckan på er.

Färgglatt v28: En bok som du köpt bara för omslagets skull. Alltså, en bok där utsidan har tilltalat dig så pass att du har köpt boken.

Jag vet faktiskt inte om jag har någon sådan bok själv. Jag kan fastna för omslag, men jag måste också fastna för baksidestexten. Har dock flera böcker i bokhyllan som har tillkommit för att jag har stannat till vid omslaget. Det får väldigt gärna vara väldigt färgglatt, för då fastnar jag mer.

Det senaste inköpet jag gjorde av böcker, innebar två stycken som jag fastnat för sen länge men som jag inte köpt förrän nu.

Jessie Burton – Miniatyrmakaren & Mhairi McFarlane – Det är inte jag, det är du.

Camilla Davidssons bok  köpte jag för att jag har läst den och tycker om den, men den har också ett fint och färggrannt omslag.

Blev nästan lite blågrönt det här temat, känner jag. 😀

IMG_20170627_092354

 

7 thoughts on “Färgglatt v28: omslag

    1. Nä, jag kom fram till det också. Har nog aldrig köpt en bok bara för omslaget. Däremot kan omslaget absolut få mig att plocka upp en bok, och det bästa är ju om innehållet motsvarar förväntningarna sen. Och om det är en serie/författare som jag vet att jag tycker om så spelar oftast omslaget absolut ingen roll.

      Liked by 1 person

Kommentera

