Helgfrågan v26

Helgfrågan den här veckan hos Mias bokhörna är: Har ni Instagram eller Facebook? Vilket fördrar ni? Eller har ni något annat?

Jag har alltihop. Dels för att jag tycker om sociala medier (jag har både instagram- och facebook-konto för företaget också, förutom hemsidan) men dels för att jag tycker att de ger olika möjligheter.

Instagram ger möjligheter till att snabbt skicka ut en bild och scanna av det som händer, medan facebook och bloggen ger möjligheter till mer diskussion. Jag tycker också att facebook är det som har gett mest möjligheter till recex och sådant, då författare ofta har kontaktat mig direkt, samt att det finns olika grupper man kan gå med i på ett annat sätt.

Bloggen i sig var mer en tanke för att komma ihåg vad jag har läst, och vad jag tyckte.

Jag har också twitter, men den är mer kopplad till mig själv som person (som också har en instagram och ett facebookkonto) och då mer allmän än bokblogg och företag.

Utöver det då? Jag har också goodreads, och säkert något annat som jag nu har glömt bort. 😉

Det kanske märks att jag är väldigt uppväxt med dator och internet?

Mina instagram: Mariasbokhylla / verdandikorrektur
Mina facebooksidor: Marias bokhylla / Verdandi korrektur och översättning
Min twitter: thevoiceofmaria

One thought on “Helgfrågan v26

Kommentera

