Tema: Färgglatt

textgram_1498334157

Okej! Jag vill också ge mig in i leken med temainlägg. Så jag tänker: färg! Färg är ju kul.

Varje måndag (hoppas jag), ska jag lägga upp ett inlägg med en fråga som har med färg att göra, främst om böcker. Och jag tänker mig att man har hela veckan på sig att svara på inlägget och länka det i temainlägget så att man kan se varandras svar.  Vet själv att jag är lite långsam av mig och behöver tänka på saker, så en vecka it is. I alla fall i början. Man får också gärna använda bilden jag gjort, med lite reservation på att den kan komma att ändras när jag får tag på en mindre blurrig bild på min egen bokhylla. Jag fick ett infall, och det var lika bra att följa med på den resan. 😉

Hoppas ni vill vara med!

Första frågan: Vilken färg dominerar bokryggarna i din bokhylla?

För mig är det svaret ganska enkelt, eftersom jag sorterar dem i färgordning och de svarta böckerna fyller en hel smal Billy-bokhylla på egen hand. Så – svart. Vad var det jag sa: färg är kul? Tydligen inte i min hylla. 😉

20170612_150709

8 thoughts on “Tema: Färgglatt

  1. Vilket roligt tema! Är tyvärr bortrest hela veckan och har ingen bild på min bokhylla… Men jag tror att den är ganska trist, faktiskt. Lite brun, sådär. Kanske svart. Fin bokhylla du har!

    Liked by 1 person

    1. Det svåra är att hitta serier i rätt ordning, men det har jag löst med att göra en databas i Excel (jag och jag, min sambo) där jag kan kolla ordningen och vilken som är först om det inte står på någon av de andra böckerna. 😊

      Gilla

Kommentera

