Bokbloggsjerka 23-26 juni

Säger ju det: Roligt med temainlägg. För första gången ger jag mig in i Annikas bokbloggsjerka (oj, det tog ett par försök att skriva till. Ny tungvrickare för fingrarna).

Den här veckan är frågan: Vilken författare förekommer mest i din bokhylla?

Den frågan är enkel: Janet Evanovich.

Dels har hon flera olika serier på gång, varav den ena består av 23 böcker + tre inbetween novels, och dels har jag blandat både svenska och engelska.

Nåja. Jag har i alla fall alla böcker ur serien om prisjägaren Stephanie Plum. Det är alltså de som är de 23 + 3. 1-10 på svenska och 10-23 +3 på engelska. Dessutom har jag de tre släppta ur Lizzy & Diesel-serien och någon annan av hennes böcker.

Kalaset slutar alltså på 31 böcker av henne som står i bokhyllan.

Hehe, jag önskar kanske lite att jag skulle säga att jag inte hade någon författare som tog mycket plats utan att det i stället var min klassikersamling som stod för främst böcker så att det ändå hade låtit lite kultiverat, men nej. Jag älskar verkligen de här böckerna. De är lättlästa och hysteriskt roliga. Jag tycker så pass mycket om dem att jag faktiskt snodde mammas uppsättning, och det är därför alla de engelska varianterna kom in i bokhyllan också. Mamma fick mer plats för böcker, och jag fick de här – win-win.

14 thoughts on “Bokbloggsjerka 23-26 juni

Kommentera

