Att köpa böcker på second hand

Jag älskar att läsa (nähä, tänker ni nu förstås, men jag lovar att det är sant) men eftersom jag har väldigt många böcker i hyllan som jag inte har läst brukar jag inte köpa nytt i bokhandlar om det inte är något speciellt eller bokrea.

I stället brukar jag titta när jag är på loppisar eller second hand-affärer. Hjärta till hjärta i Linköping är helt fantastiskt när det kommer till det här och i dag åkte jag dit en sväng i samband med barnmorskebesök.

Jag kom därifrån med tio böcker. Fyra Kitty-böcker till min samling, en Max-bok till barnets samling och fem andra böcker bara för att jag kände för dem. Att kunna gå omkring och faktiskt läsa på baksidor och välja och vraka utan småbarn var som världens lyx. Älskar’t.

Nu tar det säkert ett tag innan jag kan läsa dem, för jag har lite recensionsex att läsa först men det är alltid bra att ha på lager (inte för inte som jag har ca 80 olästa skönlitterära böcker i bokhyllan) och det är också bra att ha något när andan faller på. Har börjat med att alltid ha ett par olika böcker igång beroende på humör och var jag är – det hade jag inte för något år sedan.

De är i alla fall instoppade i min exceldatabas så nu gäller det bara att hitta plats i bokhyllan för dem.

20170531_151408

5 thoughts on “Att köpa böcker på second hand

  1. Så smart att ha en databas för böcker att läsa! Brukar besöka Erikshjälpen i Skene när jag är hos mina föräldrar. Har tyvärr inte hittat någon riktigt bra second hand-butik i Göteborg än 😦

    Liked by 1 person

      1. Ja, man tycker ju det! Har inte varit på alla än (det finns nog rätt många, hehe), men de jag varit på har tyvärr inte levt upp till förväntningarna 😦

        Liked by 1 person

Kommentera

