Att läsa eller inte läsa, det är frågan

Jag sitter i valet och kvalet just nu. Har börjat läsa en bok som har legat i bokhyllan i flera år, och nu tänkte jag att jag skulle ta den för den verkar lättsam och en bra inte-tänka-så-mycket-medan-man-läser-bok.

Den är på engelska, och tydligen skriven väldigt mycket på slang (ex: hilar. För det är ju så jobbigt att skriva ut hilarious). Jag vet faktiskt inte om jag orkar läsa ut den. Problemet är väl egentligen att jag inte tycker om att inte läsa ut böcker jag har börjat på. Samtidigt är livet för kort för att spenderas med böcker man tycker är dåliga.

Hur gör ni i sådana här situationer? Solidaritetsläser ni ut boken, eller tar det slut när den är dålig?

Kommentera

