Sista dagen som 20-någonting

I morgon fyller jag 30 år. Min sista dag som 20-någonting firar jag med foglossning, trötthet och korrekturläsning. Ungefär som vilken annan dag som helst när man är gravid med tvillingar och har en nästan-tvååring hemma (tack och lov för förskola).

Sådana här gånger är jag väldigt glad över att vara egenföretagare. Även om jag har en hel del jobb vid sidan av, eftersom man minsann inte blir rik på att arbeta med korrektur och översättning när man är i startgroparna, så har jag möjligheten att vara hemma och vila. Att sitta är inga problem, foglossningsmässigt. Så det gör jag.

För att fira den stora dagen i morgon ska jag och min sambo få åka iväg på spa-helg på Gränsö slott i Västervik, och ha barnvakt över natten. Det har aldrig hänt förut. Helt fantastiskt. Jag ska ta med mig någon bok, och bara vila. Dessutom ska jag få en ansiktsbehandling och massage, och är spänd. Jag har aldrig varit på spa förut, så det ska bli kul. Hoppas jag.

Varför har jag då foglossning i dag? Jo, för i går hade kören jag är medlem i terminsavslutning och hur ont jag än har så kan jag inte låta bli att skutta på. Askul! Och helt klart värt ontan.

Nåja, tillbaka till korrekturläsningen. Det är kul att få arbeta med något man älskar. Och det här är det roligaste jag vet.

3 thoughts on “Sista dagen som 20-någonting

Kommentera

