2017

Gott nytt år på er!

Jag har spenderat de senaste dagarna med huvudet i flyttkartonger på olika sätt. Antingen i lägenheten, i flyttbilarna eller i huset. Det senaste dygnet har jag färgsorterat och databasfört 22 lådor med böcker. Inte alla böcker, utan bara sådana som det känns som om det går att läsa i ett svep – alltså inte diktsamlingar eller uppslagsverk.

Min tanke är att jag ska kunna slumpa fram böcker att läsa om jag inte vet vad jag vill ta itu med härnäst på det sättet. Hoppas att det ska fungera. Först ska de upp i bokhyllorna dock. Det har jag pausat lite ifrån. Allt känns lite som ett Sisyfosarbete. Däremot tror jag att jag har lyckats fixa till nya sidor på bloggen för året. Hoppas jag. 😀

För 2017 har jag två stycken bokmål:
1. Att läsa minst 50 böcker.
2. Att läsa mig igenom alfabetet (författares efternamn)

Har du några bokmål?

Kommentera

