Bamsebokskalender

1 december har kommit. Det innebär att det är mindre än en månad tills vi flyttar till huset och det innebär också att julperioden officiellt har börjat. Och det brukar också innebära adventskalender.

Min son är 1,5 år gammal och hans favorit i hela vida världen är Bamse. Mammans favorit är böcker överlag så att valet skulle hamna på en bokkalender till honom var rimligt. Först tänkte jag Pixiekalendern, men så såg jag Bamsekalendern i någon affär och slog till. Idag var första dagen. Sonen var exalterad. ”Babbe” ropade han och pekade. Blev inte sämre av att första luckan var mitt i nyllet på just ”Babbe”.

Tur att han bara är 1,5 år för böckerna var för mycket, mycket äldre barn insåg vi. Det var otroligt mycket text i en liten bok, så boken stoppades tillbaka innanför luckan och så kanske vi har den nästa år också istället. För jag gillar idén, men är inte helt nöjd med för hur stora barn det faktiskt verkar vara. Jag tror egentligen inte att nästa år är lagom heller. Kanske sparar jag bara böckerna någonstans och så kan vi läsa dem när han närmar sig skolåldern. Det var nämligen där de kändes som om de hörde hemma.

2 thoughts on “Bamsebokskalender

Kommentera

