NaNoWriMo

Jag, som så väldigt många andra, när en liten önskan om att bli författare.

I mitt fall är det svårt, då jag är skrivförstoppad. Någonstans i huvudet har jag en spärr som säger att det måste bli perfekt från början. Det går alltså inte att ändra en text i efterhand. Det fungerar bara på mitt eget skrivande, för jag kan ju hjälpa andra att komma framåt med vad som bör ändras, vad som kan tas bort, vad som är grammatiskt inkorrekt och så vidare.

Men mitt eget skrivande, där sätter prestationsångesten in.

Så jag tänkte utmana mig själv genom att vara med i årets NaNoWriMot (National Novel Writing Month). Målet för NaNoWriMo-deltagare ska vara att skriva 50 000 ord på en roman, men det kommer jag inte att göra. Mitt mål är istället att komma igång och skriva lite grann i alla fall. Jag har många idéer, och det här är mitt sätt att våga försöka skriva lite på dem. Det jag hinner. Jag har ju ändå en 1,5-årig hemma.

Deltar du? Adda mig, så är vi skrivkompisar. 🙂 Jag heter MariaLindgren. Svårt, eller hur? 😉

Kommentera

