Grejen med verb – Sara Lövestam

Handling: Vad är egentligen verb? Hur använder vi dem, hur böjer vi dem och varför? Och vilka skulle de ligga med om de kunde?

Kommentar: Jag har läst en hel del grammatikböcker, och de har aldrig varit särskilt roliga. Den här boken skrattar jag rakt ut av vid flera tillfällen och jag känner dessutom igen mig som SFI-lärare under flera gånger under läsningen.

Sara Lövestam lyckas med konststycket att göra verbet till en cliffhanger genom de olika kapitlen och jag känner mig mer som en kompis till henne genom läsningen istället för elev, tack vare hennes ytterst personliga skrivsätt.

Kul. Nu lånades den här boken från biblioteket, men jag tror faktiskt att den ska köpas in och få en permanent plats i bokhyllan, efter flytten till hus vid årsskiftet för den är inte bara rolig, utan också väldigt informativ.

Betyg: 3,6/5

Titel: Grejen med verb
Författare: Sara Lövestam
Förlag: 
Piratförlaget
ISBN: 9789164204233
Språk: svenska
Antal sidor: 156
Utgiven: 2014

 

Kommentera

