Änglarna dansar i gryningen – Camilla Davidsson

Handling: Efter ett omvälvande besked åker Emma från Fårö och tillbaka till Stockholm, bara för att egentligen hamna i samma ekorrhjul igen. I Stockholm återförenas hon också med fondmäklaren Alex men inget blir enkelt ändå. När det blir för svårt flyr Emma till väninnan Harriet på Mallorca. Kanske finns det hon behöver för att finna ro där?

Kommentar: Äntligen fick jag läsa fortsättningen om Emma, och även om den här boken inte är lika bra som den första så är det en god fortsättning som inte gör en besviken. Det är svårt att skriva om den här utan att förstöra för mycket tänker jag, så jag ska försöka låta bli. Men jag har skrattat, svurit, gråtit och lett stort till den här boken, ropat ”hurra” och sen satt hurraandet (jo det är ett ord, säkert) i halsen.

Det är få böcker jag läst som gör att mitt humör svänger så mycket som Davidssons böcker. Hon har verkligen gett mig beslutsångesten mellan att vilja läsa ut en bok så snabbt som möjligt vs att inte läsa ut den alls eftersom den då tar slut.

Jag hoppas att det kommer fler!

Betyg: 4/5

Titel: Änglarna dansar i gryningen (Caminon #3)
Författare: Camilla Davidsson
Förlag: 
Bladh by Bladh
ISBN: 9789187371974
Språk: svenska
Antal sidor: 328
Utgiven: 2016

 

2 thoughts on “Änglarna dansar i gryningen – Camilla Davidsson

Kommentera

