Tricky Twenty-Two – Janet Evanovich

Handling: Prisjägare Stephanie Plum får i uppdrag att hitta Ken Globovic (aka Gobbles), som är den inofficiella ledaren för broderskapet Zeta på Kiltman College. Han blev arresterad för att ha misshandlat dekanusen på colleget och nu har han försvunnit, vilket gör att borgensfirman förlorar pengar och det gör Vincent Plum (Stephanies kusin) upprörd. Det är inte så att folk inte har sett Gobbles, men ingen säger något och Stephanie kan inte skaka av sig känslan av att det händer något mystiskt på campus.

Dessutom är det mord i farten och Stephanie anställs för att hjälpa säkerhetsexperten och superhunken Ranger att skydda Doug Linken, men när han skjuts på sin bakgård är det gott om misstänkta. De enda som bryr sig om att hitta hans mördare är Ranger och den polis som fått fallet, Joe Morelli och Stephanie som har ögonen på pengarna och förhoppningsvis några ess i rockärmen.

Kommentar: Som skrivet innan så är det här en av mina favoritserier när det kommer till böcker. En evig källa till skratt och något jag helst sträckläser. Svårt med en bäbis i hushållet och heltidsjobb, men en gör så gott en kan.

Den här boken är inte min favorit och jag har svårt att sätta fingret på varför. Kanske känns den ganska konstlad, vilket vore underligt för alla böcker i den här serien är ganska osannolika i sig. Så jag vet inte varför. Det kan vara så enkelt som att den inte är lika bra som boken innan i serien och som jag läste precis innan men den har sina stunder den här boken.

Jag älskar hur personbeskrivningarna är, speciellt på mormor Mazur, som helt klart är seriens stora stjärna tillsammans med ex-horan Lula.

Nå, jag vet inte riktigt. Jag tycker fortfarande mycket om boken, det är bara det att den inte är lika bra som de andra. Men, alla kan ju inte vara bäst och jag satt fortfarande och fnittrade för mig själv mycket när jag läste den.

Titel: Tricky Twenty-Two
Författare: Janet Evanovich
Serie:
#22 i Stephanie Plum-serien
Förlag: Headline Publishing Group
ISBN: 978 1 4722 0165 2
Språk: Engelska
Antal sidor: 280
Utgiven: 2015

Kommentera

