Främlingsbarn – Rachel Abbott

Handling: David Joseph förlorar sin fru i en oförklarlig trafikolycka. I samma bil har den sexåriga dottern Natasha också färdats men när vraket upptäcks finns inte Natasha någonstans. Sex år senare har David en ny familj tillsammans med sin fru Emma. Då dyker plötsligt en främling upp i deras hem och det förflutna dras upp igen från sina gömmor. Något är det som hotar allas säkerhet och när Emma då väljer att kontakta sin gamla vän Tom Douglas vid polisen sätter hon allas liv på spel.

Kommentar: Det här är en riktigt bra och spännande bok. Eftersom den handlar om försvunna barn blir den lite extra obehaglig för mig som har ett litet barn här hemma. Tyvärr gör ju också det lilla barnet att jag inte alls kan läsa i den takt jag skulle vilja läsa den här boken. Rachel Abbott är en e-bokssensation i Storbritannien och jag kan absolut förstå varför. Det fanns vissa moment i händelserna som jag kunde räkna ut i förväg, men det kan mycket väl bero på att jag har sett många serier av det här slaget (CSI, Morden i Midsomer etc) och ändå kunde jag inte i min vildaste fantasi ana hur den här boken skulle sluta.

Tack Stimpla Publishing för recensionsexemplaret. Det här är en bok ni inte vill missa!

Titel: Främlingsbarn (Original: Stranger Child)
Författare: Rachel Abbot
Förlag: Stimpla Publishing
ISBN: 978-91-981694-8-5
Språk: Svenska (original: engelska)
Antal sidor: 322
Utgiven: 2016 på svenska (original: 2015)

Kommentera

